gorselmetin-kapak

İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri

Görsel Metin Çözümleme


Derleyen: Özlem Güllüoğlu


ISBN No: 9786055580360

416 sayfa



Günümüzde araştırma yöntemlerine yönelik artan ilgiye rağmen, halen bir sorun varlığını hissettirmektedir. Acaba araştırma, planlama ve değerlendirme konularında ne kadar donanımlıyız? Acaba eğitim...

Günümüzde araştırma yöntemlerine yönelik artan ilgiye rağmen, halen bir sorun varlığını hissettirmektedir. Acaba araştırma, planlama ve değerlendirme konularında ne kadar donanımlıyız? Acaba eğitim kurumlarında ve toplum içinde kişileri soru sormaya, araştırma yapmaya ve yaratıcı olmaya yeterince teşvik ediyor ve gerekli olanakları sağlıyor muyuz? Söz konusu akademik kaygıyla yola çıkan bu editör kitap çalışması iletişim bilimlerinde araştırma yöntemleri genelinde, görüntünün ötesine geçmeyi temel amaç edinerek, görsel metin çözümlemelerine odaklanmıştır. Buradan hareketle, iletişim bilimlerinde görsel metin çözümlemelerinde kullanılan araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavramları gözden geçirmeyi, bu yöntemlerin uygulama süreçlerini detaylı olarak anlatmayı, süreç içerisinde dikkat edilmesi gereken noktaları vurgulamayı ve tüm bu anlatılanları bir uygulama örneğiyle pekiştirmeyi amaçlamaktadır. 


Sinema Göstergebiliminde Yapısal Çözümleme: Sinemasal Anlatı Sunumu ve Kodlar –Alev F. Parsa 

Anlatı ve Biçim İlişkisine Neoformalist Bir Yaklaşım: Yazı-Tura Örneği –Gürhan Topçu 

Sinemanın Ontolojisi ya da Şiirsel Gerçekçiliğin Peşinde: Auterist Perspektiften Semih Kaplanoğlu ve Yusuf Üçlemesi –Ayça Tunç Cox 

Görsel Çerçeveleme Araştırmalarında Kuramsal Yaklaşımlar ve Metodoloji: Görsel Çerçevelere İlişkin Bir Model ve Savaş-Çatışma Haberlerinin Çözümlenmesi –İlker Erdoğan 

Reklamda Postmodern Kültürel Analiz: Yeni Modernlik Tecrübesinde Ürünün Estetikleştirilmesine Dair Bir İnceleme –Billur Ülger 

Reklam Araştırmalarında Metinsel Analiz: Anlamların İnşası ve Çözümlenmesi –Ayça Çekiç Akyol ve Mevlüt Akyol 

İçerikten Anlama Giden Bir Tünel Olarak İçerik Çözümlemesi: 2011 Genel Seçimlerinde Ak Parti TV Reklamları Üzerine Bir Araştırma –Şükrü Balcı ve Onur Bekiroğlu 

Yapısökümü Okuma Yöntemi ve Queer Reklam İncelemeleri Üzerine Bir Deneme –Özlem Güllüoğlu 

Kişilerarası İletişimde Anlam Çözümleme Yöntemi Olarak Beden Dili Okuma –Pelin Hürmeriç 

İletişim Araştırmalarında Nicel ve Nitel Yöntemleri Bütünleştirme –Jamie DeCoster ve Bronwen Lichtenstein ve diğerleri

Medya ve İletişim
REKLAM DAYATIR
Reklam Dayatır
Kenan Demirci
medya söylem demokrasi
Medya Söylem Demokrasi
Fatma Gürses
kamusal alan ve medya
Kamusal Alan ve Medya
Erdal Dağtaş
iletişim sözlüğü kapak
İletişim Sözlüğü
Erol Mutlu