Nasıl Bir İnsan-Öğretim

Nasıl Bir İnsan? Nasıl Bir Öğretim?

Nesrin Kale


ISBN No: 9789756361873

224 sayfa




Bu kitapta eğitimimizle ilgili problemlerin doğuş ve gelişme evreleri ele alınmış, öğretim sistemimizdeki olumsuzluklar ortaya konularak, tamamen birbirinden kopuk, gelişigüzel yığmaca bilgiler ve sorgusuz...

Bu kitapta, eğitimimizle ilgili problemlerin doğuş ve gelişme evreleri ele alınmış, öğretim sistemimizdeki olumsuzluklar ortaya konularak, tamamen birbirinden kopuk, gelişigüzel yığmaca bilgiler ve sorgusuz belletilen otoritelerle zihinlerin özgürleşmesinin olanaksız olduğu ileri sürülmüş; ve geleneksel öğretim sistemimize alternatif öğretim yöntemleri önerilmiştir. 

Çalışmada, projeksiyon tutulan öğretim kademeleri ilk ve ortaöğretim olmakla birlikte, saptanan problemlerin yüksek öğretime de yabancı olmayıp, bu problemlere getirilen önerilerden yükseköğretimde de faydalanılacağını düşünmekteyiz. Tek yöne baktıran, renksiz, rutin, heyecansız, geleneksel kalıplarla yapılan öğretim, zihinleri tutsaklaştırırken; çok yönlü, yaratıcı, sorgulayıcı düşünmeye yönlendiren bir eğitim ise, problem çözdüren renkli, düşünme ufku açık bir öğretim olup, hem toplumsal hem de evrensel sorumluluklarının bilincinde, bencilleşmeden bireyselleşen bireyler yetiştirmeyi hedefler. 

Bu çalışmanın, öncelikle eğitim felsefesi alanıyla ilgili olmakla birlikte, temel aldığı başlıklar, içerdiği kavramlar ve savunduğu tezlerin; felsefe, psikoloji, sosyoloji, eğitim, eğitim sosyolojisi, sosyal psikoloji gibi komşu dallara, eğitimcilere, ayrıca eğitim olgusu ve sorunlarına duyarlı herkese yararlı olabileceği inancındayız.

Eğitim
halk egtimi
Halk Eğitimi
Rıfat Okçabol
Eğitim ve İktidar
Eğitim ve İktidar
Kemal İnal
çokkültürlü eğitim
Çok Kültürlü Eğitim
Ulaş Başar Gezgin
Untitled-1
Yüreğin Pedagojisi
Paulo Freire