Öztürk

Ken Loach Filmlerinde Mücadelenin Arkeolojisi

Derleyen: Serdar Öztürk


ISBN No: 9786059378796

240 sayfa




Politik bir tercih olarak melez sinematik imajlar üreten Ken Loach, dünya çapındaki kayıp toplumu inşa etmeye çalışıyor. Loach minörlüğü tüm dünya bağlamında düşünür; çünkü dünyanın neresinde olursa olsun aslında sayıları fazla olan kalabalık...

Politik bir tercih olarak melez sinematik imajlar üreten Ken Loach, dünya çapındaki kayıp toplumu inşa etmeye çalışıyor. Loach minörlüğü tüm dünya bağlamında düşünür; çünkü dünyanın neresinde olursa olsun aslında sayıları fazla olan kalabalık sayıları az olan majör güçlerce tahakküm altında tutulmaktadır. Sorun tahakküm altındaki kalabalıklara seslenerek aslında onlara güçlerini hatırlatmak, onları arızalatmak; majör karşısındaki potansiyellerinin farkına varmalarını sağlamaktır. O halde Ken Loach’da söz konusu olan çift taraflı bir kekeletmedir: bir tarafta majörü kekeletme, diğer tarafta kayıp olan tahakküm altındakileri kekeletme. 

Elinizdeki derleme Loach filmlerindeki majör ve minör arasındaki bu ilişkinin özel alandaki, kentteki ve cephedeki mücadelesine yoğunlaşmakta. Ken Loach filmlerinde iktidar ile tahakküm altında yer alanlar arasında zamansal ve mekânsal boyutlardaki mücadelenin izini süren çalışma bu anlamıyla ilk olma özelliğine sahip. 


Katkıda bulunanlar

Dilar Diken Yücel – Ali Gürbüz – Eda Arısoy – Esma Gökmen – Ali Gençoğlu – Işkın Özbulduk Kılıç

Medya ve İletişim
REKLAM DAYATIR
Reklam Dayatır
Kenan Demirci
medya söylem demokrasi
Medya Söylem Demokrasi
Fatma Gürses
kamusal alan ve medya
Kamusal Alan ve Medya
Erdal Dağtaş
iletişim sözlüğü kapak
İletişim Sözlüğü
Erol Mutlu