Medya Felsefesi

Medya Felsefesi

Robert Hassan - Thomas Sutherland


ISBN No: 9786259860008

272 sayfa



1980’lerin sonlarından bu yana internetin yükselişi ve ağ bağlantılı toplumun ortaya çıkışı, günlük yaşamın hızlı ve derin bir dönüşümüne yol açtı. Bu devrimin temelinde bilgisayar yer almaktadır. Bilgisayar, sadece kendisini değil, belki de tarih boyunca insanoğlunun...

1980’lerin sonlarından bu yana internetin yükselişi ve ağ bağlantılı toplumun ortaya çıkışı, günlük yaşamın hızlı ve derin bir dönüşümüne yol açtı. Bu devrimin temelinde bilgisayar yer almaktadır. Bilgisayar, sadece kendisini değil, belki de tarih boyunca insanoğlunun kullandığı hemen her kitlesel-kişisel iletişim aracını ve sürecini dönüştürebilen bir medya teknolojisidir. Medya Felsefesi kitabında Hassan ve Sutherland, medyanın Klasik Yunan’dan günümüze kadar olan felsefi ve teknolojik yörüngesini araştırarak küresel medya konumuna yeni ve açıklık kazandırıcı bir ışık tutmaya çalışmışlar. Genel hatlarıyla bu kitap, siyasetin arabuluculuğu, nesnellik sorunu, otomatlar ve makine metaforu, analog ve dijital, teknolojik determinizm konularını ele almaktadır. Açık ve ilgi çekici bir formatta sunulan Medya Felsefesi, aynı zamanda ağ toplumunun kökenlerine ilişkin erişilebilir ve kapsamlı bir araştırma niteliği de taşımaktadır. Bu bağlamda felsefe, medya teorisi, siyaset, tarih ve iletişim çalışmaları gibi alanlarda öğrenciler için temel bir kitaptır. Robert Hassan: Avustralya’nın Melbourne Üniversitesi’nde Medya ve İletişim Kültürü ve İletişim Profesörüdür. Thomas Sutherland: Lincoln Film Medya Okulu ve Gazetecilik Sanat Koleji’nde Medya Çalışmaları alanında Kıdemli Öğretim Görevlisidir. ...

Medya ve İletişim
REKLAM DAYATIR
Reklam Dayatır
Kenan Demirci
medya söylem demokrasi
Medya Söylem Demokrasi
Fatma Gürses
kamusal alan ve medya
Kamusal Alan ve Medya
Erdal Dağdaş
iletişim sözlüğü kapak
İletişim Sözlüğü
Erol Mutlu