Medya Okuryazarlığı

Medya Okuryazarlığı Elkitabı

Kemal İnal


ISBN No: 9786055580919

200 sayfa



Medya okuryazarlığı bir eğitim meselesi. Ama medya üzerine teknik bir bilgilenme konusu değil. “Medyayı okumak”, bilinçli bir izler-kitle olmayı gerektiriyor artık. Bunun için ortalama bir medya eleştirisi de yetmiyor.

Medya okuryazarlığı bir eğitim meselesi. Ama medya üzerine teknik bir bilgilenme konusu değil. “Medyayı okumak”, bilinçli bir izler-kitle olmayı gerektiriyor artık. Bunun için ortalama bir medya eleştirisi de yetmiyor; zira karmaşık bir medya ortamı, grameri ve yapısı ile karşı karşıyayız. Medya içeriğini eleştirel bir analize tutmak, bu konuda okuryazar olmayı gerektiriyor. Okuryazarlık ise medyaya ilişkin birçok şeyin farkında olunmasını içeriyor. Medyanın mülkiyeti, dili ve ideolojik işlevlerini bilmek, mediumların nasıl iş gördüğüyle doğrudan ilişkili. Medya okuryazarı olmak, öncelikle bize gösterilen içeriğin ya da metnin arka planına geçip yapısal ilişkileri öğrenmekle mümkün... Elinizdeki kitap, bu alana ilişkin bir ders kitabı niteliğinde; daha çok da konuyla ilgili temel bilgileri, yaklaşımları ve çıkarımları içeriyor. Kitap, medya karşısında donanımlı bir okuryazarlık için korumacı değil eleştirel medya okuryazarlığını salık veriyor.

Medya ve İletişim
REKLAM DAYATIR
Reklam Dayatır
Kenan Demirci
medya söylem demokrasi
Medya Söylem Demokrasi
Fatma Gürses
kamusal alan ve medya
Kamusal Alan ve Medya
Erdal Dağdaş
iletişim sözlüğü kapak
İletişim Sözlüğü
Erol Mutlu