Tükendi-İletişim ve Teknoloji

İletişim ve Teknoloji

Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları

Haluk Geray


ISBN No: 9789758382859

223 sayfa

TÜKENDİ



Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi olan Haluk Geray, doktora çalışmasını 1989 yılında AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Bölümünde "sayısal iletişim teknolojilerinin"..

Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi olan Haluk Geray, doktora çalışmasını 1989 yılında AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Bölümünde "sayısal iletişim teknolojilerinin" Türkiye'ye transferini belirleyen toplumsal, siyasal ve ekonomik koşullar konusunda tamamladı. TÜBİTAK'a bağlı Bilgi Teknolojileri ve Elektronik Enstitüsü (BILJFHN) tarafından Ulaştırma Bakanlığı için 2000 yılında tamamlanan Türkiye Ulusal Enformasyon Altyapısı Anaplan çalışmasında danışman olarak görev aldı. 

Geray bu kitabında, radyo ve televizyon gibi geleneksel iletişim ortamlarıyla bilgisayarlar, internet ve telekomünikasyonun birleşmesiyle ortaya çıkan yeni medyalara yönelik uluslararası politikaların Türkiye bağlamındaki oluşumuna odaklanıyor. Kitap, bu yanıyla uluslararası telekomünikasyon ve medya düzeninin anlaşılması için önemli kaynaklardan birini oluşturuyor. Geray, yeni medya alanında oluşturulan politikaların ekonomi-politik bir çözümlemesini yaparak farklı birikim düzenleriyle ilişkisini kuruyor. 

Sürece tarihsel boyutta bakan Geray, reklam ve halkla ilişkiler sektörünün doğuşunu, radyo ve televizyon, telekomünikayon alanındaki dışa açılma, özelleştirme, rekabet ve korumacılık (neo-merkantilizim) politikalarında değişiminin nedenlerini açıklamayı hedefliyor. Kitap, bu alanlarda Türkiye'de son dönemde yer alan düzenlemelere ve politika oluşturma çabalarına giriş için bir kaynak olma özelliğine de sahip. Avrupa'da ve Türkiye'de "bilgi toplumu" politikaları, (e-Avrupa ve e-Türkiye) kitapta yer alıyor. Sayısal eşitsizlik (uçurum), yeni medyaların Türkiye'deki yaygınlığı ve ekonomik göstergeler üzerine istatistiki veriler, okuyucunun konuya toplu olarak bakmasına yardımcı olacak nitelikte.

Medya ve İletişim
REKLAM DAYATIR
Reklam Dayatır
Kenan Demirci
medya söylem demokrasi
Medya Söylem Demokrasi
Fatma Gürses
kamusal alan ve medya
Kamusal Alan ve Medya
Erdal Dağtaş
iletişim sözlüğü kapak
İletişim Sözlüğü
Erol Mutlu